Noul Tucson va fi disponibil cu un sistem de propulsie de tip mild hibrid diesel, sustinut de o baterie de 48 V. Este primul model Hyundai care va fi echipat cu noua tehnologie. Productia SUV-ului de clasa compacta va demara în luna iunie 2018, urmând a fi lansat pe pieţele din Europa în vara acestui an.
În premiera noul Tucson este disponibil cu un sistem de propulsie de tip mild hibrid la 48 V combinat cu motorul diesel de 2.0 litri. Noua tehnologie include o baterie litiu-ion de 0.44 kW h 48-volt, un motor generator de pornire Mild Hybrid Starter Generator (MHSG), un convertor LDC (joasa tensiune DC/DC) şi un invertor. La accelerare, MHSG ofera un plus de putere de pana la 12 kW, ajutand motorul diesel, consumul de combustibil fiind astfel redus.
În plus, MHSG ofera ajutor motorului cu ardere, folosind energie din bateria de 48 V, reducând sarcina motorului în timpul accelerarilor normale şi asigurand un cuplu suplimentar în cazul demarajelor puternice. În timpul decelerarii şi al frânării, energia cinetica este recuperata pentru a încărca bateria.
Motorul diesel de 2.0 litri este cea mai puternica versiune disponibila pentru noul Tucson (137 kW/186 CP). Autovehiculul este disponibil cu tractiune integrala si poate fi combinat cu o cutie de viteze manuala cu sase trepte sau cu noua cutie automata cu opt viteze.
Până în primavara anului 2019, tehnologia de tip mild hibrid diesel 48 V va fi disponibila si cu noul propulsor diesel Smart Stream de 1,6 litri pe noul Tucson.